How to do European History? Current approaches and controversies. Hybrid International Seminar

As part of the joint Link identifier #identifier__124435-1Master Degree in European History (MEH), the consortium’s partner universities (HU Berlin, Oslo, Paris-Cité, Roma Tre, Roma Tor Vergata, University College Dublin, Lisbon, Belgrade, Madrid Complutense) are offering from 2023/24 a cycle of seminars held in a hybrid mode, taught by faculty from the MEH partner universities, targeted at double degree students in EH and open to all Master degree students.

The seminar series, held in English, is devoted to mapping approaches to the history or histories of Europe, looking at contemporary historiographical debates and consists of two parts.

A first part, consisting of six weekly monographic meetings, will take place online from April 17 to May 29. In the second part, all students will meet in-person at Roma Tre University from June 17-21 for a week of teaching and training activities in and out of the classroom.

The detailed seminar program and evaluation criteria will be explained at the first meeting on April 17, 10 a.m.-12 p.m.

Nell’ambito del Link identifier #identifier__70250-2doppio titolo in European History, le università partner del consorzio (HU Berlino, Oslo, Paris-Cité, Roma Tre, Roma Tor Vergata, University College di Dublino, Lisbona, Belgrado, Madrid Complutense) offrono dal 2023/24 un ciclo di seminari in modalità ibrida, tenuto da docenti delle università partner del consorzio EH, mirato agli studenti e alle studentesse del doppio titolo in EH ed aperto a  studenti e studentesse della Link identifier #identifier__131856-3Laurea Magistrale di Storia e Società (LM-84) e della Link identifier #identifier__129181-4Laurea Magistrale in Strategie culturali per la cooperazione e lo sviluppo (LM-81).

Il ciclo di seminari, tenuto in lingua inglese, è dedicato a una mappatura degli approcci alla storia o alle storie d’Europa, guardando ai dibattiti storiografici contemporanei e consiste di due parti: la prima, consistente in sei incontri settimanali monografici, si svolgerà online dal 17 aprile al 29 maggio; nella seconda parte,  ci incontreremo in presenza all’Università Roma Tre dal 17 al 21 giugno per una settimana di attività didattiche e formative dentro e fuori le aule.

Il programma dettagliato del seminario e i criteri di valutazione verranno illustrati nel corso del primo incontro, il 17 aprile, ore 10-12.

La frequenza del seminario da diritto al riconoscimento di 4 CFU

Per ulteriori informazioni: gennaro.gervasio@uniroma3.it

Link identifier #identifier__124892-5Link identifier #identifier__26375-6Link identifier #identifier__112297-7Link identifier #identifier__189719-8
Monica L'Erario 22 Marzo 2024